Full Width CSS

#HinaIslam : Respon Bodoh Dari Ketua Muslimat PAS Pasal Alvin & Vivian Sebenarnya Plan #BarisanNasional #1Malaysia #TolakPR


Sapa sangka rupanya Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat, si Aiman Athirah ni ada rasa kesian lagi kat pasangan sial Alvin dan Vivian. Aiman ajak kita semua jadi mukmin yang bijak dan pemaaf! Kerana kononnya ini semua adalah kerja jahat dan adu domba regim BN.

Baca di bawah, kenyataan bodoh yang dipetik dari FB beliau:

RESPON TERHADAP ISU PASANGAN KEKASIH HINA ISLAM

1. Ia adalah satu jenaka yg agak biadab terhadap ummat Islam dan Islam itu sendiri. Tidak wajar dilakukan dan pasangan ini wajib meminta maaf secara terbuka kepada seluruh ummat Islam. Merekaperlu disedarkan bahawa ianya melanggar sensitiviti agama dan mereka wajar dibimbing agar faham dan tidak berterusan melakukan kesilapan ini.

2. Walau bagamanapun...dlm bersempena bulan Ramadhan Al Mubarak yang sinonim sebagai bulan kasih sayang,bulan kemaafan dan keampunan, adalah wajar kita menangani dan mendepani isu-isu seumpama ini dengan jujur, hikmah dalam berdakwah hatta bersifat pemaaf. Jgn bakar kemarahan kita dan menidakkan kemaafan walaupun yg mlakukn kesalahan adalah daripada mereka yang bukan beragama Islam. Seerah perjuangn Nabi SAW banyak menunjukkan suri teladan tika berhadapan situasi seperti ini. Ia perlu dihadapi secara dakwah, bukannya hukuman kejian kutukan dan celaan. Biasalah mereka tidak atau kurang faham. Maka tugas kita dakwahlah sehingga mereka faham dan berubah.

3. Adalah tidak wajar bila ada pihak yg dilihat sengaja menghangatkan isu ini dan menaikkan kemarahan ummat Islam secara tidak bertanggungjawab. Terus mengapi-apikan semangat permusuhan dan ketegangan agama dan kaum hanya kerana tindakan seorg dua orang bukan Islam yg tidak sensitif dan kurang bijak adalah satu tindakn tidak bertanggungjawab dan merendahkan diri kita sendiri sebagai orang mukmin yang bijak dan pemaaf. Hatta merendahkan kemuliaan bulan kemaafan dan keampunan ini.

4. Jangan lepaskn peluang kita berdakwah terhadap orang bukan Islam hanya kerana kesombongan kita atas keIslaman kita lantas semudahnya memandang orang lain sebagai rendah. Islam bukan agama yg sombong. Islam itu rahmat kpd sekalian alam.

5. Justeru, semua pihak harus menghentikan polemik kebencian ini. Pasangan yang bersalah juga wajib segera sedar insaf dan memohon maaf.

6. Saya juga secara jelas melihat betapa isu ini telah diambil kesempatan oleh pihak-pihak tertentu sebagai satu cara untuk menang dlm PRK N01 Kuala Besut. Menakut-nakutkan ummat Islam dengan kemenangan PAS dan Pakatan Rakyat. Seterusnya menjadikan sbg faktor utama melegitimasikn pindaan terhadap Akta Multimedia yang hakikatnya bertujuan menyekat kebebasan rakyat daripada mendapat maklumat daripada sumber lain selain daripada media milik proksi umno bn.

7. Ia adalah suatu tindakan yang sangat berniat jahat dan dilakukan secara terancang fasa demi fasa. Rakyat mesti menolak propaganda n modus operandi yang jahat ini dgn berhenti daripada menjadi mangsa adu domba dan fitnah jahat regim diktator BN. Enough is enough to BN!

Aiman Athirah Al Jundi
Ketua Penerangan
Dewan Muslimat PAS Pusat

Post a Comment

2 Comments

  1. Perempuan x bermaruah mcm athirah ni lau anak dia jadi pelacur pun dia kata ok..mesti dia maafkan anak dia..sbbnya anak dia kurang paham..kan kqn kan

    ReplyDelete
  2. salam, bulan Ramadhan bukan bererti kita harus biarkan musuh islam menjamah seluruh tubuh dan maruah Islam. Bila bendera Islam sudah dipijak, dibakar dan umat islam diminta bersabar dan memaafkan pemusnah islam, samalah menghalalkan sesuatu yg haram>
    Jika umat Islam Malaysia tak sanggup mengambil tindakkan secara hokum Islam, kami bersedia menjalankan tuntutan islam dari luar Negara Malaysia. Berikan pertunjuk/alamat Alvin/Vivian untuk kami melaksanakan secara hokum Islam, ameen

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..