Wednesday, September 11, 2013

#Forum20sen : @rafiziramli Meroyan Panggil Debat Tanpa Persetujuan Panel @LokmanAdam @tankengliang Sama Kes Seperti @TengkuAdnanReal & @RajaNongChik #1Malaysia @NajibRazak


Kecoh dibuatnya dalam ruangan maya Twitter semalam apabila Rafizi Ramli Lembu sibuk menjaja kononnya akan diadakan sebuah forum yang dinamakan #Forum20sen.

Menurut poster yang telah diedarkan semalam, Rafizi menyenaraikan 2 orang lagi panelist daripada kepimpinan Pemuda Barisan Nasional (BN) iaitu saudara Tan Keng Liang dan Lokman Adam.

Namun jemputan yang diutarakan tersebut tidak dapat dipenuhi oleh kedua² panelist apabila Rafizi gagal bertanyakan kelapangan tuan empunya badan dan Rafizi juga gagal memberitahu siapakah moderator yang akan dilantik untuk sidang forum tersebut.

Ikuti apa yang dikatakan oleh saudara Lokman Adam di dalam tweet beliau.



Lihat di bawah ini kenyataan dari Pemuda Gerakan, Tan Keng Liang.


Memang secara jelasnya, Rafizi Lembu cuba untuk mengaut keuntungan sebelah pihak saja apabila beliau dengan sengaja mempromosikan forum tersebut yang tidak dipersetujui kedua² panelist. 

Sememangnya kita ketahui, ini adalah permainan biasa dari puak Pembangkang yang jahil apabila mereka dengan sengaja berkehendakan sesuatu untuk ditayangkan pada rakyat di mana dalam isu forum ini nanti, panelist daripada BN akan dipersalahkan kerana gagal untuk hadir ke forum ini.

Sebelum ini juga pernah berlaku akan hal sebegini sepanjang tempoh menuju ke Pilihanraya Umum 12 (PRU12) apabila calon PAS di Putrajaya Husam Musa memandai² membuat jemputan terhadap Tengku Adnan yang merupakan calon BN. 

 

Sama juga hal yang terjadi di Lembah Pantai apabila Nurul Izzah secara membuta tuli terus mengadakan debat yang dianjurkannya. Lawannya ketika itu, Raja Nong Chik yang juga bekas Menteri Wilayah Persekutuan telah menolak untuk berdebat dengan anak Anwar Ibrahim ini kerana ia dianggap membuang masa.

Ditambah lagi permintaan Raja Nong Chik kepada Izzah untuk menyenaraikan apa yang telah dia lakukan untuk kebaikan penduduk Lembah Pantai sepanjang tempoh 2008 sehingga sebelum PRU13 yang lepas. 

Kegagalan Nurul Izzah untuk respon kepada permintaan Raja Nong Chik dianggap sebagai tidak ikhlas dan disebabkan kegagalan Nurul Izzah, Raja Nong Chik merasakan Izzah tidak layak untuk bercakap mengenai masa depan penduduk Lembah Pantai.
 

Mungkin tidak akan terperanjat nanti, kemungkinan Anwar Ibrahim pula akan menggunakan strategi lapuk ini untuk menwar²kan kepada rakyat kononnya beliau akan berdebat dengan Perdana Menter Malaysia Dato Sri Najib Tun Razak.


P/s : Udah²lah tu Rafizi. Isu NFC pun kau dah banyak kantoi tak sudah. Itu belum masuk lagi dengan isu BAFIA hahaha

2 comments:

  1. umno itu agama....setinggi mana hukum Allah dilaksanakan dimalaysia .....umno itu bangsa......perjuangkan bangsa adalah racist....dan mengapa banyak lagi melayu yg hidup merempat tanpa ada harta atau rumah sendiri.....dan umno itu negara.....berapa banyak sudah hutang negara yg telah dibuat oleh umno ....tanpa pembangkang yg membuat kira bicara....semuanya dihutang oleh umno.....sekarang negara nak bawa masuk bangladesh ....jangan nanti nak salahkan pr pula.....umnolah yg buat negara jadi banyak masalah.....mengapa tak dapat bezakan yg ikhlas jaga rakyat dan atau yg nk ambil kesempatan membolot harta negara...

    ReplyDelete
  2. Heee...macai yg akalnya dipunggung Al Juburi.
    Agama:
    Umno bukan agama la ngok, PAS tu pun bukan agama tp hanya parti politik yg gunakan agama utk raih undi tak lebih dr itu. Kalau Umno tak letak Islam sbg agama rasmi belom tentu ko tu pun beragama Islam mungkin takda agama.
    Bangsa:
    Apa la bodohnya ko ni macai2 pr, bangsa tu mencerminkan sesuatu kaum. Ko kata melayu racist tp kebodohan ko tu akan sebabkan kehilangan hak melayu@bumiputra yg akan sebabkan ramai anak2 melayu tak boleh sambungkan pelajaran coz tak mampu bersaing, meniaga pun sama hingga nak beli rumah pun sama. Akai tu gunalah sikit woi.
    Hutang Negara:
    Ko cuba bandingkan hutang Malaysia dgn Singapore? Kalau dah bodoh tak payah la nak comment. Singapore punya hutang 2 kali ganda dr Malaysia, dah bankrup ke Singapore?
    Bangladesh:
    Org bodoh mcm ko mmg nampak bangla je tp ko tak nampak plak cina2 sepet yg dibawa masuk utk undi DAPig hingga 98 kerusi DUN di tawan oleh DAPig..macai mmg bodoh piang.
    Sejak ko lahir hingga kini ada tak DAPig, PAS dan PKR support mak bapak atau kau? Siapa yg bantu semua rakyat Malaysia kalau bukan Umno? Nenek ko kut?

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

BAJU SEA GAMES 2017

BAJU SEA GAMES 2017
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...