Sunday, November 10, 2013

Exco Pemuda #UMNO Dari WP Mana Pulak Gagal Buat Kerja Di Sg. Limau? @NajibRazak @KhairyKj @azwanbro


Tak sudah-sudah cerita pasal Pemuda UMNO buat hal di Sg. Limau semasa Pilihanraya Kecil DUN Sg. Limau awal minggu ini.

Hari ini pula timbul cerita si polan ni merupakan orang kuat Ketua Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin yang gagal untuk menyumbangkan tenaga buat UMNO Cawangan, Bahagian dan apatah lagi peringkat negeri.

Ini bukan cerita baru tapi dah lama berlaku dan terpaksa ditelan oleh sebahagian besar ahli Pemuda UMNO Bahagian Segambut, Kuala Lumpur dan kepimpinan parti di sini.

Mungkin mereka berharapkan agar 'keistimewaan' boleh dikecapi apabila seorang wakil sayap ke peringkat nasional dan sedikit sebanyak bolehlah bantu apa-apa yang patut. Namun segalanya hanya tinggal angan-angan kerna dikatakan tiada pun sumbangan si polan ni di peringkat Bahagian sepanjang tempoh menjelang PRU 13 yang lepas.Musim pemilihan yang lepas baru-baru ini memperlihatkan si polan ini berjaya menempatkan diri di hujung-hujung senarai exco yang berjaya. Mungkin itu sudah rezekinya dan mungkin peluang kedua yang telah ditetapkan Tuhan.

Cubaan pertama untuk dirinya selepas bergelar Exco ialah semasa si polan berada di Sg. Limau. Maklumat yang diterima, si polan ni dah lama berkampung di sini. Kalau orang yang tak tau cerita apa yang dia buat kat sini, confirm akan cakap dia hebat buat kerja di Sg. Limau.

Sudahlah lama duduk berkampung di sini, tetapi tiada pernah sekali pun si polan ini turun padang jenguk-jenguk rumah & bilik gerakan Badan Perhubungan UMNO Wilayah Persekutuan (WP). Jangankan nak jenguk, saya pasti dia sendiri tak tau di mana letaknya PDM (Ulu Sedaka) angkat buat UMNO WP.

Agaknya kenapa si polan ni tak tau kat mana lokasi PDM Ulu Sedaka walhal si polan ni dah berkampung lama di sini. Kalau ikutkan tempoh untuk membuat 1 pusingan penuh di Sg. Limau hanya mengambil masa 1 jam sahaja dengan jika menggunaka kereta macam Khairy & Azwan Bro pakai tu tapi kalau naik motor, 30 minit je lebih kurangnya.

Yang menariknya apabila bertembung dengan kawan-kawan Pemuda dari WP, diajak ke rumah WP. Dia boleh pulak bertanya kat mana lokasi PDM tersebut. Weihhh come on lah beb, hang duduk goyang teloq ja ka kat Sg. Limau ni sampaikan tanya orang pulak. Sepatutnya sebagai orang penting, si polan tadi ni dah tau secara otomatik kat mana lokasi-lokasi tertentu.

Tapi kalau datang sekadar nak punch kad, mengambil gambar dan upload dalam Facebook & Instagram, tak yah datang lagi bagus. Buat semak jer kawasan yang sedia kecik ni.

Inilah antara perkara yang dikesalkan oleh sebahagian sahabat-sahabat Pemuda dari WP.

Ini baru cerita sorang jer kaki bodek KJ, belum cerita Exco-Exco lain yang hanya datang dari jauh semata-mata untuk bergambar, check in di sini, makan nasik mandy kat Sg Petani dan pi Danok. Konon-konon macam buat kerja lah puii~

P/s : budak gemok!!

Sent from Yahoo Mail on Android

2 comments:

  1. Inilah realitinya Pemuda UMNO lembik....tapi budak gemok tue memang terkenal sebagai pelakon dan kroni KJ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Si Ibdil Ishak memang gemuk kuat makan rasuah. kalau mintak projek dengan dia, komisyen 20% wajib dibayar. Mampus Pemuda UMNO belaan KJ

      Delete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

BAJU SEA GAMES 2017

BAJU SEA GAMES 2017
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...