Thursday, February 20, 2014

Satu Orang Cina DAP Sudah Mati Kena Tembak, Next? #1Malaysia #PRKKajang #Kajang


Kecoh hari ini bila seorang ahli DAP yang berjawatan telah mampuih kena tembak di hadapan rumahnya. Motif dan punca tiada pula diketahui. Mungkin pasal perniagaan, mungkin berkenaan merebut kawasan atau mungkin kerana perbuatan yang lampau.

Ketiga² perkara ini kebiasaannya berkait rapat dengan apa perkara yang terjadi kepada si mati yang merupakan seorang ahli politik ataupun yang dikenali ramai. Sembang banyak pun tak guna tapi sekadar ingin berkongsi di sini, selepas kematian ahli DAP ini, adakah bakal ada kematian yang melibat ahli DAP?
Tak mustahil perkara ini akan berulang. Ada 2 situasi yang menyebabkan hal ini terjadi di dalam DAP.
1. Banyak cakap / persoalkan kepimpinan DAP
2. Pemimpin DAP biadap

Memang tak mustahil juga jika kematian yang melibatkan ahli DAP berpunca dari orang dalam sendiri. Contohnya hal yang berlaku melibatkan Teoh Beng Hock. Saya tak mengatakan saya lebih tahu kejadian itu berpunca daripada apa yang sebenarnya tetapi persepsi yang boleh dirungkai daripada kejadian tersebut ialah Beng Hock sendiri takut untuk bercakap benar.

Bak kata pepatah Cina, Hidup Susah, Mati Pun Susah.

Mungkin takut untuk bercakap benar ataupun diugut oleh pemimpin sendiri, beliau mengambil jalan mudah membunuh diri. Itu salah satu cara paling mudah untuk tidak mengaitkan orang lain daripada dianggap bersalah. DAP wujudkan persepsi bahawa pegawai penyiasat yang membunuh Beng Hock, tapi yang peliknya apa kejadahnya pegawai SPRM tu nak bunuh Beng Hock. Bukannya kes dia tu melibatkan pemimpin BN, padahal ia melibatkan pemimpin DAP itu sendiri di Serdang. Hah itu baru kes bunuh diri tapi isu bunuh secara rambang lagi mudah untuk dilakukan.

Mungkin juga si mati semalam memang ada masalah sesama mereka, kita sendiri pun tak tau kerana pada kebiasaannya, jarang sekali ada orang nak mengaku dirinya yang mengeluarkan angin kentot di khalayak ramai.

Tadi ada yang bertanya, isu pejabat Teresa Cock disabotaj semalam dengan bangkai ayam dan cat merah.


Perlu difahami, Teresa Cock berada dalam keadaan terdesak untuk membuktikan dirinya dianggap tidak bersalah walaupun secara jelas telah melakukan kesilapan. Beliau terus cuba mengubah isu tersebut kepada kejadian 'malang' yang menimpa dirinya. Inilah salah satu cara untuk melepaskan diri daripada tuduhan salah selain daripada membunuh diri dan ditembak mati oleh ahli yang merasakan beliau seolah² liabiliti kepada parti.

Teresa Cock terpaksa mensabotaj pejabat sendiri dengan tujuan mengalih isu dan mewujudkan persepsi di kalangan rakyat bahawasanya beliau teraniaya. Tapi Tuhan tu Maha Adil, Tuhan tunjukkan di mana kesilapan Teresa Kok yang gagal mensabotaj diri sendiri secara total. 
1. Bangkai ayam tu lebih besar berbanding grill pejabatnya yang kecil.
2. Kenapa cat yang disimbah tidak mengenai pintu grill dan lain² tempat selain tangga.

Nak sembang banyak pun tak guna, sendiri tengok, sendiri tafsirkanlah. Mujurlah Teresa Cock yang tak mati ditembak, kalau tidak lagi hangat cerita dalam blog hari ini.

2 comments:

  1. rupa2nya pompuan cina ni masih bongok untuk divert isu. ayam datang mana kalau saiz lebih besar dari ruang grill? mesti datang dari dalam atau buka grill dulu baru letak ayam...hahahaha. lepas tu cat pulak elok je sapu atas tangga. kalau kena simbah, tentu celepet atas besi grill dulu baru terjelepuk atas tangga. betul2 bodoh atau terdesak sampai terlupa create skil?

    ReplyDelete
  2. Hahahaha...kesian kat polis membazir masa

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...