Saturday, February 1, 2014

@TeresaKok Biadap Dibidas Kepimpinan Pemuda #UMNO Wilayah Persekutuan #1Malaysia @NajibRazak @razlanrafii @KhairyKj @AzwanBro

Jika hasratnya mulia dan berniat baik sudah pasti Teresa Kok tidak akan sengaja membuat video pendek sempena Chinese New Year yang menghina & memperlekehkan Perdana Menteri Dato Sri Najib Tun Razak dan isteri.

Kebiadapan MP Seputeh menghasilkan video ini tidak boleh dianggap sebagai tidak sengaja ataupun mempunyai 'dabel' meaning yang sudah pasti UMNO akan dituduh melatah tak tentu pasal. Tetapi ianya jelas bertujuan menimbulkan provokasi dan sengaja menaikkan kemarahan rakyat.

Disebabkan kebodohan dan ketidakmatangan MP Seputeh ini, maka hari ini lebih daripada 5 laporan Polis dibuat oleh Ketua-Ketua Pemuda UMNO Bahagian dari seluruh Wilayah Persekutuan terhadap Teresa Kok.

Kesimpulannya, Ketua Pemuda UMNO saudara Razlan Rafii bersama-sama kepimpinan Pemuda UMNO Bahagian seluruh Wilayah Persekutuan membuat sidang akhbar mengutuk tindakan Teresa Kok petang ini.

Berikut kenyataan akhbar yang diperolehi.

Press Statement
1 Februari 2014
Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan

Video Singkat Tahun Baru Cina Oleh MP Teresa Kok.

Sebagai rakyat malaysia, kita sudah dibiasakan menjalani kehidupan sebagai rakyat majmuk yang cintakan keamanan. setiap kita akan terasa harmoni untuk meraikan rakan-rakan kita dalam sambutan perayaan bangsa masing-masing.

Apabila sambutan perayaan di negara kita, kita akan sambut dengan elemen berbilang kaum dengan semangat perpaduan, semangat keceriaan dan semangat persaudaraan sebagai rakyat malaysia.

Namun apa yang di tayangkan oleh video singkat Teresa Kok yang membayangkan watak pemimpin Melayu negara dan menghina dengan sinis, ini adalah tindakan yang amat jijik dan tidak mencerminkan seorang rakyat malaysia yang sayangkan keamanan. lebih-lebih lagi ianya di lakonkan oleh seorang Ahli Parlimen DAP yang sepatutnya sebagai seorang pemimpin tidak kira dari parti mana pun, apabila sampai hari perayaan elemen positif harus di ketengahkan.

Video sindiran sempena sambutan Tahun Baharu Cina yang memaparkan Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok Suh Sim selaku moderator dengan tiga orang tetamu undangan dilihat tidak wajar dilakukan oleh mana-mana pihak apatah lagi ketika masyarakat berbilang kaum bersama-sama bergembira menyambut perayaan kaum Cina.

Video berdurasi hampir 12 minit yang disiarkan di YouTube itu antara lain memperlihatkan barisan tetamu undangan berkenaan mengeluarkan kenyataan menyindir beberapa perkara, termasuk sistem pendidikan negara dan isu keganasan di Sabah.

Sehubungan itu, Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan mengambil pendirian tegas dengan mengutuk keras tindakan Teresa itu yang bersama-sama tiga tetamu itu dilihat cuba menanam benih kebencian terhadap kerajaan dengan pelbagai tuduhan.

Video Teresa Kok itu jelas menghina Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak dan isteri, Datin Seri Rosmah Mansor dalam ucapan video Tahan Baru Cina itu juga dibimbangi boleh menimbulkan kegusaran dalam kalangan rakyat terutama orang Melayu.

Tidak pernah berlaku dalam sejarah negara, ada video ucapan tahun Baru Cina yang disampaikan sebegitu rupa khususnya Ahli Parlimen berbangsa Cina.

Kami juga berpandangan bahawa video itu jelas mengambarkan sifat sebenar Teresa Kok yang cuba menanam sikap perkauman dan juga menolak perpaduan antara kaum di Malaysia.

Kami menuntut kerajaan untuk mengambil tindakan terhadap Teresa Kok di bawah Akta Hasutan 1948 kerana tindakan itu jelas nahu menghasut masyarakat Cina membenci kerajaan melalui kenyataan-kenyataan menghina serta menghasut kaum itu membenci kerajaan.

Teresa Kok perlu untuk diberikan pengajaran diatas kebiadapanya ini bagi memastikan benih-benih kebencian yang terus disebarkan itu tidak menular dalam masyarakat negara yang berbilang kaum.

Kami yakin rakyat Malaysia juga mahu terus menikmati hidup dalam keadaan aman tanpa gangguan dari manusia seperti Teresa Kok.

MOHD RAZLAN BIN MUHAMMAD RAFII
Ketua Pergerakan Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan

Satu tindakan terpuji dan mendahului oleh Pemuda UMNO Wilayah Persekutuan. Semoga pihak berkuasa dapat menjalankan siasatan dan mendakwa Teresa Kok jika ternyata benar bersalah kerana sengaja menimbulkan provokasi.

P/s : tunggu dan lihat lepas ni.

Terbaik !!

3 comments:

  1. Hoi.....

    Tak boleh buat apa ke kat betina b**i ni...?

    Selalu buat report polis, tak jalan apa pun...

    Lepas tu minta maaf ... habis cerita...

    Kalau luka dah ada parut, APA NAK BUAT....?

    ReplyDelete
  2. Percayalah KDN dan PDRM tidak akan bertindak kerana telor dia orang dah kena pegang oleh najib ........Cakap banyak tak guna sekarang ini masa untuk kita bertindak sendirian ....kalau jumpa lumatkan ....masuk dalam guni .....
    Najib cakap perpaduan ....kepala hotak dia ...cina sial ni dah melampau ...bikin kita sakit hati ...semakin dibiar semakin melampau betina sundal ni .......jerat tidak pernah lupakan pelanduk.......

    ReplyDelete
  3. DALANG DISEBALIK PEMBUNUHAN PADA 13TH MEI 1969 DAN DI KAMPUNG MEMALI – MAHATHIR ISKANDAR KUTI

    Peristiwa Mei 13 adalah untuk memaksa Tunku untuk mengundur diri secara paksa oleh Razak yg bermain kat belakang dengan Mahathir , Musa dan Harun Idris , supaya kuasa UMNO dikekalkan setelah beberapa kawasan yg ditandingi Perikatan kalah. Tunku telah mengarahkan pembelot yg bernama Razak yg dipercayai sebagai Timbalan nya supaya tidak memberi permit untuk sambutan kejayaan DAP sebab keutuhan perpaduan di Malaysia tidak begitu stabil pada masa itu, Negara yg baru merdeka yg terpaksa mengharungi berbagai masalah dan cabaran. Razak secara diam2 memujuk Polis Kuala Lumpur untuk mengkhianati Tunku , supaya menyebarkan berita Palsu bahawa dibeberapa bahagian Kuala Lumpur , org2 Cina dan Melayu bermandi darah. Pada masa serentak , Tentera di kerah oleh Razak untuk menembak Cina 2 di Kuala Lumpur untuk ‘meredakan’ suasana. Oleh kerana lapuran palsu Razak kepada Tunku bahawasenya keadaan adalah ‘parah’, Tunku yg tidak biasa dengan keadaan seperti ini telah memberikan kewajipan sepenuhnya kpd Razak utk menyelesaikan ‘rusuhan’ yg dirancang bersama sepulan2 tertentu spt Harun Idris, Mahathir Cik Kuti, Musa Hitam dan seteru2 Tunku yg berpura pura menjadi kawan beliau. Inilah cerita yang seakan akan mirip adegan Mark Anthony dan Brutus. Semuanya dilakukan secara serampang 2 mata iaitu untuk memaksa Tunku letak jawatan dan kedua nya untuk mengunakan MAGERAN menguatkan semula kedudukan kerajaan yg kalah kerusi dibanyak tempat.
    Tapi Cina yg tidak bersenjata telah menjadi mangsa dalam percaturan ini.Seharusnya PBB menyiasat kes ini tapi oleh kerana sokongan Malaysia kpd Amerika dlm peperangan Vietnam, isu ini tidak diteruskan dimedan antarabangsa. Belum terlambat lagi, selagi Mahathir Cik Kuti belum mati, dia boleh diheret ke Tribunal AnataraBangsa . Mahkamah Tarzan Malaysia tidak diperlukan bab keputusan memang akan dibuat sebelum perbicaraan, menyokong Cik Kuti. Itu lah latarbelakang Malaysia, yg dipimpin oleh Melayu UMNO Haramjadah Laknatullah, Bangsa Lanun. Oleh kerana tidak ada tindakan yg diambil di medan antarabangsa ke atas kepimpinan UMNO, maka sekali lagi Mahathir Cik Kuti telah mengarahkan pembunuhan beramai ramai org2 kampung di Memali pada thn 80an , sama juga dimana tidak ada kes langsung terhadap regim Cik Kuti. Bangsat yg bernama Cik Kuti adalah Haramjadah Kapir Laknat yg tidak ada tolok bandingan di Malaysia. Begitu Bengis dan Pendendam orangnya.
    Kalau tak percaya , boleh kita mengimbas kembali laungan Naina Mohamad Mamak ¾ baru2 ini di Pulau Pinang yg memberi amaran bahawa Mei 13 akan berulang sekiranya ahli parlimen yg mengejek Najib tidak minta maaf. Jadi Mei 13 telah menjadi sebati dengan UMNO untuk menakutkan nakutkan rakyat supaya kuasa politik sentiasa berada ditangan lanun2 ini dengan penipuan demi penipuan dibuat UMNO melalui SPR sejak 6 dekad.

    Kain rentang yg dipasang diGereja 2 Pulau Pinang adalah perbuatan UMNO yg nak mencetuskan rusuhan Mei 13 dengan modus oprandi yg diguna pakai terlebih dahulu dari ini. Selepas isu kain rentang ini, UMNO akan meletakkan kepala babi pula dimesjid supaya satu lagi situasi berlaku untuk mereka mendapat kelebihan dlm politik iaitu mendapat sokongan Melayu dengan isu harga barang dipadamkan secara licik.

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

BAJU SEA GAMES 2017

BAJU SEA GAMES 2017
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...