Wednesday, April 23, 2014

Benarkah Dakwaan Jalan Di Bukit Bintang Mendap? #1Malaysia #WilayahPersekutuanCeria @NajibRazak @TengkuAdnanReal


Kelam kabut handphone menerima pesanan ringkas daripada rakan² yang prihatin dengan masalah yang terpaksa dilalui sebahagian besar warga kota yang pulang dari tempat kerja petang ini.

Dalam pesanan tersebut seperti di bawah,


"As Salam
sape2 bercadang nak pergi bukit bintang harap cancell yer..jalan kl byk tutup..sebab tanah mendap...jem sgt2...depan ltat tepi pavilion...dkt dlm tanah diorg tgh tebuk buat landasan MRT...dlm 42 meter dalam tanah..dia tengah prepare takut roboh jln dkt Bukit Bintang...byk jln tutup uda...so yg nk ker KL hari ni..plan2 lah yer...bakal jem luar biasa punya..stakat ni dah mendap dlm 4 meter dalam...bleh muat dua tiga biji kereta...
Copy paste from other gp.."


Satu tindakan yang prihatin namun belum ada kepastian mengenai kedalaman jalan yang mendap dan dikatakan boleh memuatkan 2 3 buah kereta. Jenis kereta tak dinyatakan tapi kalau mengikut gambar yang disebarkan itu, besar kemungkinan kereta mainan. Namun saya tidak berani mengatakan lebih daripada itu.

Sila baca kenyataan media berbahasa Inggeris daripada pihak pengurusan MRT


Kesimpulannya jalan tetap akan sesak petang ini dan berkemungkinan besar warga kota akan sampai lewat ke destinasi masing².


6 comments:

  1. ...kawasan itu kawasan cina yang tak pernah rasa terima kasih pada kerajaan...kalau endap sampai runtuh banguan pun pedulikan.....kalau di istihar kawasan x selamat lagi bagus...biar padan muka cina babi di bukit bintang...kerajaan x perlu layan babi bukit bintang...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Macam celaka komen ni. Macam lah melayu supreme sgt walhal melayulah paling banyak guna santau, paling ramai sumbang mahram, paling ramai mentaliti rendah, paling ramai malas kerja terutama yang kerja gomen, paling ramai tak sokong hudud. Ko ni sapa ha? tak layan la komen camni, RASIS betul! Aku biasa kerja dengan cina, india dan juga melayu. TAKDE HAL BEB. Aku banyak kali kena tipu dengan melayu berbanding cina. Rumah aku renovate, dalam 40K, ambil contraktor melayu, 4 bulan tak siap2. Aku panggil cina sekali je, SETTLE. Siap bagi diskaun lagi sebab si Ah Chin cakap, anggaran siap 3 bulan, tapi siap awal. Jadi aku bayar 32K saja. Pastu, aku hubung dgn dia je. Dah la rasis2 ni. Bukan ISLAM kalau rasis sangat!

      Delete
  2. Alhamdulillah..tiada kereta yang jatuh dalam mendapan tu. Dan pihak MRT telah bertindak pantas menjalankan kerja-kerja pengukuhan jalan.

    ReplyDelete
  3. Buruknya bahasa orang atas ni..melayu gak yang ramai terhegeh2 melepak bukit bintang..melayu da tak muka melayu..berambut karat..tudung hilang

    ReplyDelete
    Replies
    1. tapi yang tetap banyak cina muka komunis kat sane...

      Delete
  4. Padan muka pada MRT stu projek yang nak cari nama semata mata.......PM dan kerabatnya suka mendapat pujian...kembang lubang jubur........MRT membazir wang negara dengan banyaknya........memang patut kena bala oleh allah......persoalanya kenapa perlu kerek tanah ....buat atas tanah kan senang dan kurang cost.Kat KL tu apa yang tak ada?
    Aku doakan agar MRT tu dibalakan oleh Allah.....

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...