Thursday, June 26, 2014

Sekali Lagi @realDrMAZA Kantoi Menipu, Jangan Kata Account Kena Hack #KembaraMakhotaJohor2014 #kmj2014 #1Malaysia

Saya terpanggil untuk membetulkan sedikit kenyataan dari Dr. Mohd Asri berkenaan posting beliau di laman Twitter miliknya @realDrMAZA.

Daripada posting tersebut, ramai yang boleh meneka bahawa apa yang dimaksudkan oleh Dr Asri adalah Kembara Mahkota Johor 2014. Gambar yang diupload tersebut telah menjadi viral di laman media sosial dan menimbulkan persepi kurang selesa di kalangan rakyat jelata terutama di Johor.

Berikut saya tunjukkan beberapa dalil bagi memperbetulkan dakwaan tersebut.

Cuba kita lihat gambar² di bawah ini.


1. Tidak terdapat corak pada dinding bas Kembara Mahkota Johor 2014 ini seperti yang diperlihatkan dari posting twitter Dr. Asri.


2.  Daripada sisi bas yang sama, tidak terdapat ruangan menyimpan kereta seperti dari posting asal Dr. Asri.



3. Stereng bas yang dipaparkan oleh posting Dr. Asri berwarna putih padahal yang sebenarnya berwarna hitam.



4. Ruang dalam bas yang tidak seperti dalam paparan gambar asal.

Bukanlah niat saya untuk memburukkan mana² pihak tetapi saya berniat untuk memaparkan realiti dan perkara sebenar yang wajib diperbetulkan di kalangan mata masyarakat. Berkemungkinan daripada sekeping gambar yang tidak sahih akan menyebabkan pelbagai persepsi timbul dan membuatkan banyak pihak tidak senang.

Ini posting saya yang kedua berkenaan 'kesilapan' gambar yang tidak disengajakan oleh Dr. Asri. Cuba tengok gambar di bawah, 'kesilapan' pertama beliau cuba membuatkan orang ramai marah dengan kerajaan Persekutuan.


Rujukan artikel jet mewah di sini.

11 comments:

  1. Ustaz bangsat sekor ni..

    ReplyDelete
  2. Saya dh naik bas tu..duduk dlm bas tu dgn dymm sultan dan 4 org lagi dato..so saya tahu apa yg ada dalam bas tersebut..dr maza ni mmg munafik..dialah sbnrnya dajjal dajjal yg telah ada di muka bumi skrg..wassalam

    ReplyDelete
  3. nama je ostad kan... tp pyebar fitnah... ni la jd nye bile da jd pgikut setia parti illuminati yg menguna kelopak mata sbgai simbol bendera...

    ReplyDelete
  4. Dia ni bkn ustad tp bangsat!! Slalu cari gelemer haram!!phuuuiiii!!

    ReplyDelete
  5. subhanallah... x habis2 memfitnah

    ReplyDelete
  6. X baik ucap kata kata kesat mcm tu pada org lain..kata kata mencerminkan peribadi berkulat yg ada pada diri.

    ReplyDelete
  7. Aku bangga apa soltan aku mcm tu....

    Kalo org cina mcm ni ada beribu tp maza x plak jadikan isu....

    ReplyDelete
  8. Bas TMJ Ada 2 tayar belakang

    ReplyDelete
  9. ustaz akhir zaman

    ReplyDelete
  10. SANGAT MEMALUKAN BRO

    ReplyDelete
  11. Gambar mungkin berlainan.... tapi still mewah ... tak berpada2....

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...