Thursday, July 31, 2014

Staf BERNAMA Cuba Beri Gambaran Sultan Selangor & Wan Azizah Berkhalwat? @NajibRazak @shaberyc @bernamadotcom @f4izalhassan @yongsooheong



Apa punya celaka perangai staf di Bernama yang merupakan sebuah agensi media di bawah kerajaan Malaysia.

Untuk perkongsian, saya sertakan print screen dari FB seorang reporter di newsdesk BERNAMA yang dilihat kebelakangan ini gemar membuat posting-posting provokasi terhadapa isu-isu sensitif yang boleh dianggap keterlaluan bagi seorang staf di bawah agensi kerajaan.


Lihat beberapa komen yang diutarakan oleh kenalannya antaranya termasuk bekas General Manager BERNAMA, Hasnul BH.

Jelas sekali ianya berbentuk provokasi serta menghina Islam dan institusi Raja terutama di Selangor. Inilah yang terjadi apabila rakyat diajar untuk jadi biadap tanpa perlu memikirkan sama ada ianya jenaka ataupun penghinaan.

Bukan niat saya ingin mengaju kesalahan kepada mereka saja tapi apa yang lebih penting adalah mereka perlu lebih bersikap profesional selaras dengan bidang pekerjaan mereka.

Mereka juga perlu sedar, bertugas di BERNAMA bukanlah lesen rasmi sewenang-wenangnya memperlekehkan orang lain. Semua perkara menjadi perhatian umum. Pihak pengurusan BERNAMA harus buka mata dan ambil tindakan sebelum ianya menjadi parah.

SHAMED ON YOU BERNAMA !


Mohon pihak Polis mengambil tindakan juga kepada mereka yang di atas. Tak bestlah kan pilih kasih lagi hehe.

5 comments:

  1. Jangan main2kan Raja Melayu & Islam!!

    ReplyDelete
  2. Berani cakap aje..no action..melayu ni kawan gua cakap hangat hangat taik ayam..jangan jangan jangan sampai sudah jangan jangan jangan..tu sebab kaduk naik junjung..melayu kalau lapar aje dia bising kalau jadi ular sawa kenyang (selesa hidup) ko kencing atas kepala dia pun tak apa..ko usik bini dia pun tak apa..tapi kalau melayu lapar ko tersentuh hujung baju pun boleh beparang...nasib kau lah labi...cina cakap melayu kasi wang sudah senyap, kasi pompuan lena hingga lupa ugama, kasi power lagi gila..sikap melayu cam gitu..macam aku serba mewah tak ada masalah engaku nak kutuk melayu ke? kutuk agama ke? ada aku kisah..kubur masing masing janji aku aman..ITU LAH MELAYU MALAYSIA..

    ReplyDelete
  3. Pihak polis hanya berani ambil tindakan terhadap kaum melayu je... tak caya??? dah bnyk bukti dah...

    ReplyDelete
  4. Bagi aku...punca kebiadapan kaum ni bermula dari SI NUAR....punca Besar Kepala SI NUAR bermula dari kuasa pelepasan SI PAK LAH....punca kelemahan undang-undang sehingga di permainkan adalah dari SI JIB....yang menerima KESIALAN ini SI RAKYAT...

    ReplyDelete
  5. Sejak hari raya pertama,banyak betul isu sensitif.

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...