Full Width CSS

GEMPAR : Anak Mengaku Emaknya Layak Jadi MB Selangor Pula Kah Kah Kah


Nurul Izzah kata mak dia yang kaki penipu tu 'mampu' untuk menjadi Menteri Besar Selangor yang baik. Takyah jadi MB pun seluruh dunia tahu dia seorang yang ibu & isteri yang 'baik'.

Dia tak pernah persoalkan sama ada laki dia ker dalam video dengan China Doll tu, dia tak pernah selidik betul ker laki dia bukan homo dan juga adakah mak Izzah ni pernah akui kesilapan dirinya dan laki dia memimpin PR selama ni?



Kalau nak cakap ahli keluarga sendiri mampu memimpin negeri Selangor tu, bapa saya pun mampu jadi MB di situ. Tapi adakah sekadar mampu saja membolehkan seseorang itu memimpin sebuah negeri?

Jawapannya belum tentu lagi. Kerana jika mengikut keupayaan Wan Azizah yang bukan anak jati negeri Selangor, dia telah gagal memimpin Pakatan dari dulu sehingga sekarang. Lihat saja, apakah yang berlaku dalam Pemilihan pa sebelum ini. Adakah ianya berjalan dengan smooth dan baik?

Kalau nak bercakap berkenaan mampu, memang semua orang mampu jadi MB tapi adakah semua orang memiliki ciri-ciri kepimpinan / leadership yang memungkinkan organisasi, pertubuhan, parti, negeri atau negara yang dipimpin dijamin akan memberi implikasi positif.

Seruan saya mudah untuk macai-macai PR, jangan buat keputusan menyokong berdasarkan pandangan ahli keluarga mereka yang mempunyai kepentingan sebaliknya lihatlah terlebih dahulu track record mereka sebelum ini semasa memimpin masyarakat dalam kelompok yang sedikit.


P/s : jaga parti pun tunggang langgang, ni pulak nak jaga negeri orang.

Post a Comment

4 Comments

  1. kalau zizah jadi MB, nwar memang suka, sebab zizah akan sentiasa sibuk, dan nwar akan ada banyak masa untuk activity dia...activity apa, pandai pandai lah di fikirkan...macam datuk nala cakap, nwar ada banyak activity yang datuk nala saja tahu...biarkan lah, lama mana lagi nuar nak hidup.....dah masuk golongan warga mas..warga subsidi..

    ReplyDelete
  2. nuar memang tau yang sultan tak kan terima bini dia jadi MB. Tapi dia nak cipta isu yang bpleh bawak ke krisis. dia nak satu krisis yang boleh dia bawak rakyat menggila di jalanraya. rakyat akan salahkan raja, tak hormat raja konon raja menolak kepimpinan hebat malaysia(Nuar la tu). DAP sokong kerana mereka macam ular yang tunggu masa nak membelit jatuhkan raja raja melayu. sudahlah nuar ingat sama hang tu dan nak umur 70, bila bila masa juga hang boleh diberangkatkan...taubatla, jangan suka nyusahkan orang. Hang bukan muda macam di UM dulu, masa tu bolehlah hang terkinja kima kerana masa tu orang tak kenal hang sapa.

    ReplyDelete
  3. keluarga pemikiran tonggang terbalik ..

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..