Monday, August 18, 2014

Pemimpin & Ahli PAS Pro Ulama Wajib Keluar Parti Jika Sayangkan Islam


Tak dapat dipastikan lagi sama ada kenyataan dari mesej What'sApp tersebut adalah benar ataupun tidak daripada Ust Nasrudin Tantawi tetapi menurut laman FB nya, beliau menafikan akan hal ini.

Pertamanya, apabila saya dapat merasakan perasaan ketidakpuasan hati si pemberi mesej ini selepas saya membaca mesej tersebut. Daripada bait² tulisannya terdapat rasa amarah apabila geng Ulama terpaksa akur kan kehendak nafsu liar politik geng Anwarinas di dalam PAS.

Yang menambah logik kepada mesej ini apabila Presiden PAS, Hadi Awang tidak mempengerusikan sidang akhbar selepas mesyuarat yang berlangsung lebih 3 jam tersebut. Sepatutnya persetujuan kebersamaan di dalam Pakatan harus disuarakan sendiri oleh Presiden parti dan bukannya daripada geng 3 suku Anwar si Mat Sabun.


Kebarangkalian, Ust Nasrudin Tantawi risau akan nasibnya jika kerusi Menteri Besar Selangor berjaya diduduki Wan Azizah. Mungkin jawatan di dalam parti yang menjadi keutamaan yang dirisaukannya hari ini. Malahan bukan Ust Nasrudin Tantawi saja, bahkan mungkin kepimpinan PAS pusat yang lain takut akan kehilangan jawatan dan kuasa.

Percayalah, inilah politik PAS hari ini. Awal² hari tu menyatakan persetujuan kepada kepimpinan Khalid Ibrahim tetapi hari ini boleh berubah² mengikut kesesuaian dan level ugutan yang mungkin diterima.

Saya cabar kepada kepimpinan PAS yang mempunyai prinsip perjuangan yang kuat dan utuh kerana Allah S.W.T, letaklah jawatan di dalam parti dan tubuhkanlah parti PAS yang baru berasaskan landasan sebenar dan mengikut panduan Ulama. Jika benar² ikhlas dan sayangkan Islam, lepaskanlah semua jawatan duniawi ini dan laksanakan tugas demi agama dan negara bukannya saranan KETUM.

Jika PAS masih lagi mengiyakan perjuangan KETUM hari ini, maka kisah duka Cina DAPig Selangor menindas Islam & Melayu akan berulang² tanpa noktah kerana kedunguan kepimpinan menyetujui apa yang dihajati Anwar Ibrahim dan Wan Azizah.

Contoh lelaki yang minum air ketum

P/s : Cukuplah sekali kena kencing pasal KajangMove !!

1 comment:

  1. Klau ikutkan..rezab selangor tu umno dulu yg tadbirkan negeri selangor..rezab selangor dah ada rm2b...takde pun umno cakap takut dirampas oleh pakatan..tapi bila pakatan memerintah..boleh pula dia orang takut duit negeri selangor di rampas oleh umno...dah jadi bangang gayanya pakatan sekarang ni..boleh nampaklah..pakatan rakyat pas pkr dap memang tergilakan harta kekayaan dunia ..kekayaan diri dan kekayaan kroni...kekayaan kuasa..entahlah bayak lagi kalau nak cakap..dulu kata kepada umno..pttttuihhhhhhh...2x5 je...senang cerita...

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...