Wednesday, September 10, 2014

[Gambar] Akta Hasutan : Budak² Universiti Malaya Dipergunakan Oleh PKR


Selepas Akta Universiti & Kolej Universiti (AUKU) dimansuhkan, galak sekali budak² Universiti ni berdemontrasi kononnya membawa suara anak muda dalam kampus supaya didengari orang luar.

Tak cukup dengan mengeluarkan kenyataan berbentuk risalah, hari ini mereka tampil berarak menyuarakan bantahan secara besar²an kot di dalam Universiti.





Apa yang pasti, setiap demontrasi bantahan ataupun program yang melibatkan kerajaan Persekutuan sudah tentu ada dalang di sebalik tadbir. 

Kemunculan Ahli Parlimen Lembah Pantai begitu ketara sekali dengan ditemani oleh beberapa staf nya beserta kenderaan rasmi kempen Nurul Izzah (si janda beranak 2) tersebut dan juga turut kelihatan sorang anak Karpal Singh yang kononnya datang memberikan sokongan.




Sebagai pemerhati luar, saya peduli apa dengan perkembangan berlaku di dalam Universiti ni. Inilah yang mereka perjuangkan dulu. Mereka mahukan politik menular ke dalam kampus dan tiada sempadan antara dunia luar.

Lantak korang lah nak belajar ker nak berpolitik ker nak gagal ker. Nanti bila nak cari kerja, tak dapat seperti yang dipelajari dalam Universiti dulu jangan salahkan kerajaan pula.

3 comments:

  1. Ini nama nya Cerdik tak boleh lawan....bodoh tak boleh diajar !!!

    ReplyDelete
  2. UM dulu tempat anwatr ibrahim belajo tak habis.....jsngan malukan um lagi cukup2 la tu

    ReplyDelete
  3. Yang bangang kerajaan Persekutuan....cuba lah cari sekor sekor yang mendapat PTPTN dan Biasiswa tu...tarikh balik semua sekali...kita tenguk samada LEMBU LEMBU ini akan dibantu oleh Parti yang disokong oleh mereka....Bila lagi kita nak biarkan macam ni,,,dah banyak damage dilakukan oleh budak budak yang reti mengenang budi ni.

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...