Full Width CSS

Adik Adam Perlukan Bantuan Rakyat Malaysia Yang Prihatin @NajibRazak @TengkuAdnanReal


Tiada tergambar perasaan apabila melihat wajah anak ini yang baru bernafas sebulan di dunia. Hanya Allah yang Maha Mengetahui apa perasaan tersirat ibu dan bapa anak ini.

Sebaik melihat gambar ini, saya sendiri telah menghubungi ibu anak bernama Adam ini. Ibunya mengesahkan gambar yang bertebaran di laman sosial adalah benar anaknya.


Menurut si ibu, anaknya akan menghadapi pembedahan pada hari esok (Isnin, 22 Dis 2014) untuk menjahit lidah Adam. Pihak hospital juga perlu menebuk lelangit Adam untuk memudahkannya bernafas seperti sedia kala atau pilihan lain menebuk di lehernya.

Untuk info, jumlah terkumpul terkini hanya sekitar RM2,000 lebih (1pm - 21/12/2014). Adam memerlukan sekitar RM40,000 untuk menjelaskan segala kos yang dikehendaki pihak hospital. Kini Adam berada di Pusat Perubatan Universiti Malaya (PPUM).

Saya mohon agar seluruh umat Islam dan masyarakat yang prihatin di luar sana membantu keluarga ini bagi memudahkan segala urusan pembedahan agar anak ini hidup seperti sediakala seperti anak-anak lain.

Bantuan boleh disalurkan kepada ibu atau bapa adik Adam. Untuk keterangan lanjut, boleh berhubung dengan kedua ibu bapa Adam.

Ibu - Khairiyah Binti Shamsuin
Tel : 011 232 66907

Bapa - Norisam Bin Nohd Jaafar
Tel : 012 650 3806

Account BSN : 0510 2290 0013 9274

Mohon disebarkan. Tak berdaya menderma wang ringgit, mohon didoakan kesihatan adik Adam (permintaan dari ibu).

Post a Comment

1 Comments

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..