Wednesday, April 8, 2015

Penjelasan Sebenar Kereta² #BMW Difitnah @rafiziramli #ASEAN26


Salam takziah kepada semua macai² PR yang begitu mengkagumi bakat 'anugerah' Tuhan yang dimiliki oleh Rafizi Ramli Lembu. Dahulunya pernah memegang jawatan selaku PAKAR STRATEGI untuk PKR sehingga kehebatannya menyebabkan banyak macai PR menjadi gila dek kerana perancangan gila babinya bagi PRK Kajang yang lepas.

Kedunguan Rafizi Lembu sehingga ke hari ini masih boleh dilihat di dalam media² sosial terutama sekali di dalam portal media pro pembangkang. Boleh dikatakan jua, daripada berpuluh² dakwaan dan tohmahan dibuat olehnya terhadap kerajaan Barisan Nasional (BN) mungkin hanya 1 atau 2 je yang barangkali sipi² betul. Sipi² ya, bukannya 100% tepat.

Hari ini si Rafizi Lembu sekali lagi membuat dakwaan yang Maha Hebatnya apabila dia kononnya menerima kiriman gambar daripada macai² nya yang mendakwa bahawa kerajaan BN telah membeli beberapa buah kenderaan yang berharga lebih RM 1/2 juta.

Lebih menyayat hati lagi, dakwaan Rafizi Lembu tersebut cuba dikukuhkan lagi dengan kiriman kali kedua oleh macainya yang lain turut membuat kenyataan bahawa dakwaan pertama tersebut adalah benar.

Lihat di bawah ini.



Dua kali Rafizi Lembu membuat dakwaan ini. Kalau dilihat pada komen² di status Facebook tersebut, kebanyakannya memaki hamun kerajaan dan Perdana Menteri dengan pelbagai lagi caci maki. Dalam bahasa mudahnya, berbakul² PM kena maki dan dihina tapi dalam masa yang sama berbakul² juga pahala masuk kepada PM.

Di sini ingin saya kongsikan bahawa keseluruhan kereta tersebut bukannya dibeli atau disewa beli oleh kerajaan BN seperti yang dakwa sesetengah pihak (macai PR). Kenderaan ini ditaja oleh syarikat automotif Auto Bavaria Malaysia untuk kegunaan para perwakilan luar negara bagi Sidang Kemuncak ASEAN 26 yang diadakan pada 26 - 27 April 2015 di Kuala Lumpur & Langkawi.

Lihat gambar di bawah buktinya.


Ok faham kan setakat ini?

Sebelum ini pun, sudah beberapa kali syarikat² automotif yang menjalankan perniagaan di Malaysia melakukan perkara yang serupa. Mereka menaja kenderaan untuk persidangan atau konvensyen yang dihos kan Malaysia selaku tuan rumah. Contohnya Sukan Komanwel, OIC, Sukan SEA, banyak sangatlah dan yang terbaru sekali LIMA15 di Langkawi menggunakan kereta Mercedes Benz E300 Hybrid.


Baca di sini.

Soalan lain mengapa guna kereta BMW?

Mudah je jawapannya. Kita ambil contoh diri kita jelah. Sekiranya tetamu datang ke rumah dan tinggal sehari dua, adakah kita akan memberikan layanan terbaik kepada mereka? Sudah tentu jawapannya YA, bukan. Begitu jugalah yang kerajaan Malaysia cuba berikan kepada tetamu² dari negara luar. Kita kena berikan hospitality yang terbaik serta sempurna dalam masa yang sama menggambarkan keberadaban kita melayani tetamu, secara tidak langsung memberi pandangan positif kepada negara kita.

Menteri dan rombongannya akan merasa selesa. Pulang ke negara asal mereka, kemungkinan mereka akan suggest @ mencadangkan kepada saudara mara atau kenalan atau sesiapa saja untuk berkunjung ke Malaysia sebagai destinasi pilihan bercuti dan pelbagai lagi.

Ok faham kan setakat ini?

Untuk pengetahuan dan perkongsian bersama. Kenderaan² ini bukanlah milik kerajaan atau untuk kegunaan PM, TPM atau Menteri² kabinet lain. Kemungkinan selepas ini, ia akan dijual sebagai kenderaan 2nd hand tapi dengan nilai yang mahal setara dengan harga pasaran.

Ok untuk penjelasan part ini, memang khas ditujukan kepada Rafizi Lembu dan macai²nya. Apa bezanya kenderaan ini dengan kenderaan PM, Menteri² serta Sultan & Raja.

Lihat di bawah.


Ini adalah kereta rasmi PM dengan nombor plat W 11 N. Kenderaan ini tak menggunakan jata negara pada ruangan nombor plat tersebut.

Meh tengok contoh lain lagi.


Ini pula kereta rasmi Dato' Seri Idris Jusoh, Menteri Pendidikan II. Ada tertera perkataan MENTERI dan jata negara di atas nombor plat.

So macam mana nak bezakan pula dengan kereta Istana atau yang digunakan Sultan & Raja. Lihat ini.

Raja Perlis

Sultan Selangor

vvip40
Sultan Pahang

Sultan Kelantan

Sultan Johor

Itu bezanya. So selepas ni, kalau nak fitnah kerajaan. Usha² dulu. Jangan main sebat je tabur fitnah depan rakyat. Pengakhirannya rakyat akan menyampah tanpa sebab kepada kerajaan dek penangan fitnah tak bertanggungjawab ini.

Hah ini lagi satu contoh supaya semua orang kenal dia.


Haihhhh malunya jadi Pembangkang, asyik pemimpin buat tuduhan palsu je. Lebih baik pilih wakil rakyat yang lebih berkaliber dan tak menyusahkan rakyat.

Jangan pilih Ahli Parlimen yang haprak & ceroi macam Rafizi Lembu.

6 comments:

  1. Desperate sgt nk gembirakan hati. Kes BAFIA dh dekat. Potensi 'ke dalam' rasanya cerah. Buatlah lagi cerita ala2 fitnah utk tarik sokongan. Tak berani direct, gunakan sumber lain utk elakkan diri kena charge pemfitnah. Apapun, cuba lg ye...

    ReplyDelete
  2. Inilah kaum yang masukkan kepala butuh kedalam lubang taik. Kaum ini lah yang mana pengikut2nya dipenuhi oleh najis dalam kepala.

    Apabila kepala Raspussy ini dimahkotakan dengan najis yang melekit pada kepala butuh Raja Liwat inilah hasil Hybrid abad ini.

    Syabas teruskan lagi usaha2 memburukkan orang lain. Akhirnya awak yang jadi BERUK!

    ReplyDelete
  3. Allah berfirman, maksudnya:-

    “Hai orang-orang yang beriman, jika datang kepadamu orang FASIK membawa suatu berita, maka periksalah dengan teliti, agar kamu tidak menimpakan suatu musibah kepada suatu kaum tanpa mengetahui keadaannya yang menyebabkan kamu menyesal atas perbuatanmu itu”. [Al Hujurat : 6].

    ReplyDelete
  4. SALAM BRO,RAFIZI LEMBU NI DAH SETARAF ORANG MUNAFIK.TAK HABIS-HABIS NAK FITNAH ORANG.KESIAN KAT BINI DAN ANAK-ANAK DIAKERANA DAPAT BAPAK SEORANG MUNAFIK

    ReplyDelete
  5. Salah satu fitnah terkantoi oleh Rapiji

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...