Friday, April 24, 2015

@tianchua Wakil Rakyat Paling Useless


Amat memeranjatkan apabila membaca status Facebook milik Ketua Pemuda UMNO Batu, saudara Gulam Muszaffar yang turun padang melihat permasalahan yang dihadapi sebuah keluarga di parlimen ini.

Ini adalah kunjungan beliau untuk kali kedua setelah beliau melihat dan mendengar sendiri rintihan daripada penghuni rumah ini dikenali Mak Cik Salmah Mustafa berusia 60 tahun yang tinggal bersama 3 cucunya di Flat Seri Perak yang terpaksa bergelap selama 10 bulan disebabkan tidak berkemampuan untuk membayar bil elektrik dan sewa rumah.


Lantas daripada itu, ahli² Pemuda UMNO Batu diketuai saudara Gulam Muszaffar sendiri mencari jalan penyelesaian untuk membantu keluarga ini hidup seperti sedia kala sebagaimana orang lain.

Berkat usaha dan niat untuk membantu warga emas ini, permasalahan Mak Cik Salmah berjaya diatasi dengan bantuan daripada Ketua UMNO Bahagian, YB Senator Datuk Yahaya Mat Ghani dan beberapa lagi pihak daripada UMNO Cawangan Sri Perak sendiri.

Alhamdulillah, secara peribadi saya melihat ianya adalah satu usaha yang terbaik dan terpuji daripada Pemuda UMNO ini sendiri dan wajar diteladani oleh sayap UMNO yang lain. Rasai denyut nadi rakyat sendiri dan berikan bantuan sewajarnya.

Tapi nak bertanya juga kepada Ahli Parlimen Batu, Tian Chua mana menghilang?

Seronok nampak selalu perjuangkan isu peribadi Anwar sehingga permasalahan rakyat yang diwakilinya langsung tidak diambil kisah. Sekali ketuk, sekali jalan. Bila tak ketuk, langsung dia buat bodoh.

Makan duit pelbagai jenis elaun sebagai Ahli Parlimen tapi sumbangan 0% kepada penduduk Batu.


* bayangkan 10 bulan hidup takda bekalan elektrik. Kita baru 1 jam pun tak boleh blah

5 comments:

  1. ini satu ekor MP satu sen tarak guna tapi rakyat masih sokong dia. Tu lah pepatah orang putih...stupid leader comes from stupid voter.

    ReplyDelete
  2. Tak ada political mileage buat apa tolong. Lagi pun makcik yang susah tu bangsa Melayu.... ptuiiii

    ReplyDelete
  3. Alahai! mana pi nya ahli ahli masjlis zakat??? tidor kah??? nanti tolong pula kata nak sibok hal kaum lain. Kat Sentul atau M'sia kan ada satu ratus ribu macam ini. Mana pi monteri Hal Ewhal Keluargga atau Kebajikan?? Tidur ka? Monteri monteri sibok kutip GST??????Duit kasi cina beng gemok Jho Tahi Lo ber billion .....

    ReplyDelete
  4. Pengundi yg bodoh..dah tahu dia tu babi..nak bg undi jg..

    ReplyDelete
  5. Duit gaji dan elaun MP yang dah naik tu tak cukup nak bantu pemilih dibawah kawasannya. Ye la, makan satu hari je pun dah beratus-ratus ringgit... belanja elizabeth bogel lagi, berapa sangat la tinggal...

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...