Full Width CSS

Panel PAC Bakal Kemuka Saman Fitnah Terhadap Ahli Parlimen #DAPig Tanjong @reezalmerican


Ahli Parlimen Tanjong (kaki fitnah) Ng Wei Aik enggan menerima notis tuntutan daripada peguam Pengerusi Amanah Raya Berhad (ARB) Datuk Seri Reezal Merican di Parlimen semalam. Notis tersebut terkandung tuntutan permohonan maaf pemimpin DAPig ini.

Kaki fitnah DAPig sebelum ini telah membuat dakwaan pada 10 Jun lepas kononnya Ahli Parlimen Kepala Batas ini membenarkan ARB memberikan pinjaman sebanyak RM2 bilion kepada 1MDB dan pinjaman tersebut masih belum dilangsaikan semula.

Si Kaki Fitnah memberitahu bahawa dakwaan tersebut adalah hasil daripada maklumat sulit atau informer di dalam ARB sendiri yang jelasnya hanya memberikan maklumat secara lisan saja.

Kurang daripada tempoh beberapa jam selepas dakwaan tersebut, Reezal Merican tampil memberikan jawapan balas yang mendakwa Wei Aik menfitnah dirinya dan ARB kerana tuduhan tersebut jelas sekali berniat jahat untuk menjatuhkan kredibiliti dirinya.

Dalam masa yang sama beliau turut mempertikaikan dakwaan pemimpin DAPig kaki fitnah tersebut yang tidak berani melampirkan bersama dokumen² yang menyokong dakwaannya sebelum ini.

"Dalam hal ini semua orang tahu bagaimana pendirian saya terhadap skandal 1Malaysia Development Berhad (1MDB). Tambahan pula saya ahli panel PAC. Tuduhan Ng itu seolah menggambarkan saya seorang yang jahat." - Reezal Merican

Reezal Merican juga memberitahu hari ini di lobi Parlimen bahawa peguamnya juga turut menghantar notis tuntutan tersebut dua portal berita yang melaporkan kenyataan Ng iaitu The Malaysian Insider dan Free Malaysia Today.

Sehingga setakat ini, kaki fitnah dari DAPig ini masih belum membuat sebarang permohonan maaf atau menyesali dakwaan tersebut. 

"Kita akan hantar notis ini dahulu dan tengok bagaimana reaksinya. Kalau beliau enggan, maka kita akan bincangkan dengan peguam." Reezal Merican

Tunggu tindakan selanjutnya daripada Timbalan Pengerusi UMNO Pulau Pinang ini dan juga ARB terhadap Wei Aik. Mana lah tahu nanti last minit tiba² si kaki fitnah muncul buat permohonan maaf luar mahkamah.

Post a Comment

1 Comments

  1. Tak payah nak suruh lahanat cina sial ni mohon maaf...saman saja..biar sial ni reti sikit jgn main sedap mulut saja cakap..

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..