Wednesday, August 12, 2015

Siapakah Individu Misteri Yang Menjual Nasi Lemak Di Dalam Komuter? @drwanazizah @ktmkomuter @twitktmb @Akaprawi


Melihat gambar yang diupload di page rasmi Presiden PKR yang kelakar, Wan Azizah. Nyaris² saya mengeluarkan air mata dek melihatkan gambarnya makan nasi lemak dengan begitu zuhud sekali tanpa suami di sisi namun tetap menunjukkan aksi² 'candid' makan.

Ok sekarang ni netizen dah berbalah mengenai isu APAHAL PULAK MAKCIK NI MAKAN NASI LEMAK DALAM TREN??

Kalau mengikut pengetahuan saya yang marhein, ini adalah tren komuter dan bukannya tren ETS yang menuju ke utara semenanjung tanah air. Agak pelik melihat gambar tersebut kerana ETS tidak mempunyai kerusi yang bersandar di dinding tren.


Persoalan lagi..

1. Apahal pula tren ETS ini ada kerusi yang mengadap ke arah yang berbeza.
2. Lagi persoalan timbul di benak netizen adalah "eh tak nampak ker signage kat atas tu kata takleh makan, merokok, bawa bintang peliharaan?"
3. Ada tali pemegang di atas.
4. Lepas tu ada pula pemegang di setiap kerusi. Kebiasaannya tren ETS tiada penumpang yang akan berdiri sebab jarak perjalanan jauh.

Bukankah ini tren komuter?

Ini persoalan yang membelenggu banyak pihak sehingga menimbulkan pelbagai persepsi yang agak menggila dan ada yang menuduh Wan Azizah sebenarnya tidak menaiki ETS ke Ipoh sebaliknya hanya berlakon saja di hadapan kamera untuk beberapa minit (naik tren Komuter ke destinasi terdekat) dan kemudiannya menaiki kereta menuju ke Ipoh.


PERSOALAN YANG PALING MISTERI
Siapakah gerangan yang menjual nasi lemak di dalam tren Komuter tersebut?

9 comments:

  1. kononnya nk dpt milage politik, tetapi kantoi. kesian makcik ni...

    ReplyDelete
  2. Sebagai pemimpin mangkok ni menjadi teladan kepada pengikutnya. peratutan yg sekecil dan semudah ini pun tak boleh dipatuhi,

    ReplyDelete
  3. GELI AR......Betina BODOH macam ni lim kit siang nak jadikan MB Negeri TERKAYA di Malaysia??

    ReplyDelete
  4. Terlampau lapar. Semalamam candle vigil. Err... WAWI jam Omega dah jumpa ke belum?

    ReplyDelete
  5. Bukan sebungkus RM1.50 tu.
    Nampak penuh dgn daging atas sambal!

    Dia beli atau orang sedekah?

    ReplyDelete
  6. Candle virgil sudah buat, nganis dah buat. Yang belum tanggal seluar dalam dan baju dalam depan Sogo.

    ReplyDelete
  7. Kesian makcik kipas ni,dah sedap2 mlancong ketika banjir besar kat kelantan tu,baru lah nak main wayang kononnya terkesan GST.Jangan nak propalah makcik kipas,awak tu dapat gaji ADUN kajang,dapat gaji PARLIMEN permatang pauh,dapat dana YAHUDi ,mati esok terbeliak biji mata sebab asyik nak menipu je .....takat orang bodoh macm Mat Sabu tu ke,atau Rafizi tu boleh lah kau gebang tapi orang biasa macm kami ni,yang hari2 naik komuter ke LRT ke,kau nak tipu juga ? Maaflah kami tak BUTA

    ReplyDelete
  8. Makan nasik lemak ko hebohkan...makan rasuah ko tatang2...tanyalah #ktmb kenapa gerabak komuter diguna untuk ke ipoh ? Hadoiii laaa

    ReplyDelete
  9. Wan Jijah masih banggakah dengan gelaran Alsyeikh Alanwar Aljuburi. Cuba2 risik macam mana Mat Sapu boleh bagi gelaran tu. Jijik benar nama tu. Nurul Izzah yang sedang makan cornetto pensyarahnya pun kak Wan lantang bertempik. Ini gelaran kepada anugerah tuhan. Mana mahu letak muka malulah yei.

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...