Wednesday, October 28, 2015

Nizar Jamaluddin Minta Maaf Terbuka Fitnah Perdana Menteri @NajibRazak #KekalNajib


Nizar Jamaluddin dibebaskan oleh Mahkamah Sesyen hari ini selepas membuat permohonan maaf secara terbuka kepada Perdana Menteri (PM) Dato' Sri Najib Tun Razak setelah menabur dedak fitnah tiga tahun lepas.

Difahamkan kes tersebut merujuk kepada tuduhan terhadap PM telah memanggil semua Jeneral² Angkatan Tentera Malaysia (ATM) untuk membuat sesuatu sekiranya Barisan Nasional tewas pada PRU 13. 

Kata² bekas Menteri Besar Perak yang hanya memangku jawatan selama 6 bulan itu dibuat pada ceramah di Taman Desa Pakatan, Pengkalan di Ipoh. Nizar mendakwa bahawa tindakan PM tersebut hanyalah kerana khuatir sekiranya kalah pada PRU 13.

Ditanya dari sumber manakah beliau mengetahui cerita berkenaan, Nizar menjawab bahawa beliau hanya mendengar daripada orang lain dan apabila ditanya lebih lanjut, beliau sendiri tidak dapat mengesahkan dengan bukti. 

"Itu perkhabaran yang kita terima. Wallahualam, kita pun tidak tahu.. Jadi saya minta pihak berkaitan melakukan siasatan terhadap khabar ini. Sama ada mereka (PM dan Panglima dalam ATM) nak nafikan atau terima (khabar), itu terserah," menurut Nizar ngok ngek.

Panglima ATM, Jeneral Tan Sri Zulkifeli Mohd Zin pada ketika itu juga mengecam dan mengeluarkan kenyataan balasnya penafian terhadap tuduhan yang dilemparkan oleh mangkuk hayun Nizar. Rentetan hal tersebut, ATM telah membuat laporan Polis bagi membersihkan nama ATM dan kerajaan Malaysia. 

Hari ini setelah tiga tahun, setelah didakwa di Mahkamah Sesyen. Nizar telah membuat permohonan maaf terbuka disebabkan kedunguan beliau membuat tuduhan tak berasas berdasarkan khabar angin yang diterima.

Korang tengok, punyalah mulia hati Perdana Menteri tak nak teruskan saman disebabkan bukan beliau nakkan duit saman tersebut tapi beliau hanya mahukan maruah dirinya dikembalikan dan terus mendapat kepercayaan rakyat.


#KekalNajib

3 comments:

  1. Korang harus ingat....darah yang mengalir dalam tubuh berok dapigs ni adalah lebih kepada darah cinapek ( sebelah mak dia).
    Korang ingat perjuangan berok dapigs ni berkiblatkan di mana? Ngah ngeh ngok? Tohkong Lim Guan Eng? Mahafiraun lim kit sial?
    Yang pasti, kebajikan cinapek (kebajikan keluarga mak dia yang tercinta) adalah lebih utama daripada kebajikan bangsa Melayu dan Islam.
    Sebab tu cinapek2 memang sayang kat berok dapigs sekor ni yang sebenornya adalah dari kaum dorang sendiri!

    ReplyDelete
  2. Anak cina.......mesti lah lebih sayangkan Bangsa cina daripada bangsa Melayu.

    ReplyDelete
  3. alangkah baik kalau Dato Najib teruskan saman dan menang kes ni....tidak-tidaknya hasil menang saman dapat disedekah pada anak yatim dan mualaf lagipun nizar dah banyak menang saman keatas orang lain dah.....maruah Dato Najib macam mana...adakah nizar hendak buat ceramah semula kat tempat dia fitnah dulu dgn pendengar-pendengar yang sama??...cam no tuuu

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...