Monday, December 21, 2015

Pembangkang Mula Memfitnah Peniaga Di #MARADigitalMall @IsmailSabri60


Macai pembangkang dilahirkan dengan dengan perasaan penuh kebencian terhadap setiap kebaikan yang kerajaan cuba berikan pada rakyat. Semua benda mereka kutuk semata² nak menang persepsi dari kalangan rakyat. Walhal perkara yang sebenar & fakta, langsung tidak dikisahkan.

Inilah yang dikatakan bahawa kita sudah semakin berada di ambang hujung dunia. Segala perkara yang baik dilakukan, dipandang negatif dan segala berita benar telah difitnah sehingga menjadi berita yang merugikan kepada semua pihak.

Berbalik kepada cerita asalnya berkenaan plastik beg tersebut.


Semakan sudah dibuat dan 'amat mengejutkan' hasil carian mendapati sebenarnya syarikat ID Wholesale Smartphone tidak menjalankan sebarang perniagaan di MARA DIGITAL MALL yang telah dibuka awal bulan Disember 2015 ini. 

Namun syarikat tersebut didapati menjalankan perniagaan di Plaza LowYat & Ampang Point saja. Sudah terbukti bahawa dakwaan berbentuk poster di laman media sosial ini adalah fitnah yang sengaja membuatkan orang ramai terpaksa berhadapan dengan pelbagai persepsi kurang menyenangkan akhir² ini.

Nasihat kepada pembuat dan penyebar fitnah ini terutama facebook Suara Rakyat, kalau tunjuk bukti plastik beg dengan muka Dato' Seri Ismail Sabri kat sebelah tu, simpan jer lah fitnah ni. Collect dosa banyak² belum tentu dapat masuk Syurga.

Ok, itu jer nak kasi tahu.

6 comments:

  1. Tolong tubuhkan rangkaian kedai sparepart outomobil di setiap negeri. Ramai pengguna melayu tertipu semasa berurusan membeli sparepart kenderaan. Hingga hari ini perniagaan ini juga dikuasai oleh orang cina. Penindasan dan double standart selalu berlaku. Yang teraniaya orang melayu. Harap Umno ada usaha untuk memperbaiki keadaan. Jangan tunggu hingga ada peristiwa hitam baru nak bertindak.

    ReplyDelete
  2. Setuju...banyak kan peniaga melayu keluar dari kebiasaan bisnes yg mudah...tutup yang nak jual VAPE yang merosakan anak muda dan rakyat...Berikan mereka peluang berniaga alat elektronik...hp..spare part kereta...dll..kedai moto..Berikan mereka kursus dan displin dan etika..

    ReplyDelete
  3. IDEA ANON 11.21 MEMANG KELAS..AKU SETUJU SANGAT2

    ReplyDelete
  4. DALAM BANYAK2 MENTERI, ISMAIL SABRI NI YANG PAKAI OTAK DAN HEBAT..DIA NAK TLONG MELAYU...MENTERI YANG LAIN PANDAI BAGI ALASAN JA TU PUN JAWAB MACAM TAIK BUAT SAKIT HATI JA.

    ReplyDelete
  5. Orang cina sudah mula tercabar apabila rangkaian YaPeim Mart mula menguasai kawasan luar bandar..macam2 fitnah digunakan bagi melumpuhkan perniagaan orang Islam.

    ReplyDelete
  6. setuju. kita harus perkasa ekonomi kita. Selama ni pun, nak berniaga dalam kompleks dia orang memang susah. Sewa dan terma berbeza2. Yang rugi kita pelanggan yang terkena barang tiruan atau harga terlampau. Dia orang buat macam ni lepas tu salah kan kerajaan pasal harga barang naik. As a start, lihat kedai 1Malaysia, slowly but steadily dapat sambutan.

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...