Full Width CSS

Apa Rahsia Zuraida Si Penjual Buah Berstatus Kaya Raya? #PKRRasuah



Kekayaan Zuraida melampaui kemampuan. WTY 575 Mercedez Benz Zuraida.
Siapa Zuraida si penjual buah asal Indonesia yang telah kaya raya ini?

Nama: ZURAIDA BINTI KAMARUDDIN
IC: 580314-71-5206
Alamat: LOT 98, LORONG TANJONG 9, KAMPUNG MELAYU AMPANG, 68000 AMPANG, SELANGOR
No/phone: 019-3854238
Email: ampang@parlimen.gov.my
Facebook : https://www.facebook.com/zuraida.kamaruddin.58
Twitter : https://twitter.com/ybz99
-------------------


1. Selepas penahanan S Manikavasagammantan MP Kapar kecoh seorang lagi orang kuat Menteri Besar Selangor, Azmin Ali bakal dicekup Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Selain Aduan banyak terhadap Manikavasagam sehingga dia tertangkap dengan duit RM30k, aduan terhadap Zuraida atau Mak Lampir tidak kurang banyaknya. Harta-harta Zuraida didedahkan kepada umum kini.

2. Berikut senarai pemilikan kenderaan mewah Zuraida Kamaruddin, Timbalan Pengerusi PKR Selangor yang juga Ketua Wanita PKR Pusat yang telah dikenal pasti. Iaitu;

#Kenderaan:

1. BNT9138 - KERETA MERCEDES BENZ S280
2. BAT1111 - KERETA TOYOTA VELLFIRE
3. WTY575 - KERETA MERCEDES BENZ C200
4. BHT63 - KERETA TOYOTA FORTUNER 2.5G
5. W2956U - MOTORSIKAL DEMAK EX 90
6. W6901J - KERETA HONDA CIVIC HYBRID
7. WWA276 - KERETA TOYOTA HILUX D/CAB 3.0G
8. WTY1547 - KERETA TOYOTA HILUX D/CAB 2.5 AT
9. WRL575 - KERETA VOLVO XC90 2.5T


3. Semakan dalaman dengan JPJ kepada semua kenderaan (8 kenderaan) menunjukkan atas nama Zuraida Kamaruddin. Dengan gaji Ahli Parlimen terbaru RM16,000 sebulan tidak mungkin mampu memiliki semua kenderaan di atas. Dengan ertia kata lain pemilikan harta Zuraida melebihi kemampuannya.

Persoalannya dari manakah Zuraida memperolehi pendapatan untuk membeli kenderaan mewah?

4. Fakta yang menarik perhatian, hanya satu kenderaan yang dimiliki oleh Zuraida (seperti dalam senarai) bukan atas nama beliau iaitu nombor pendaftaran BNT9138, Sebuah KERETA MERCEDES BENZ S280. Kereta ini didaftarkan atas nama sebuah syarikat. Iaitu;

Hanspec (M) Sdn Bhd
Suite 6.01 6th Floor
MENARA TKSS NO 206
JALAN SEGAMBUT
51200 KL

5. Siapakah syarikat Hanspec ( M) Sdn Bhd? milik saudara, proksi atau rakan perniagaan Zuraida?. Semakan menunjukkan ia dimiliki oleh orang Cina. Apa kepentingan syarikat ini boleh menghadiahkan kenderaan Mercedes Benz S280 kepada Zuraida?

Kenderaan ini kelihatan digunakan oleh Zuraida dan disimpan. [Pemilikan Pengarah akan didedahkan kemudian].
6. Admin percaya tangkapan Manikavasagam Ketua Cabang PKR Kuala Selangor itu merupakan titik permulaan kepada pendedahan Rasuah Rafizi terhadap Azmin dan Kerajaan Selangor.

7. Memandangkan Zuraida ketika isu NFC Shahrizat dan Kisah Zahida Rafik RM1.5 juta begitu galak untuk mendedah kini giliran beliau pula sebagai ayam tambatan Azmin Ali pula menerima nasib sama. SPRM mesti ambil tindakan tegas atas laporan aduan terhadap Zuraida.

Selebihnya pendedahan lain di page Captain M seperti Berikut;

[#BERITA PANAS] SELEPAS MANIKAVASAGAM, AYAM TAMBATAN AZMIN ALI ZURAIDA KAMARUDDIN MP AMPANG PULA BAKAL DISIASAT SPRM?


S. Manikavasagam mantan Ahli Parlimen Kapar ayam tambatan PKR untuk menjatuhkan Bekas MB Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim telah ditangkap SPRM semalam (15 Jun 2016) setelah mengambil rasuah bernilai RM30 ribu dari seorang Kontraktor sebagai imbuhan Sykt tersebut mendapat Tender (Peruntukkan Marris) bernilai hampir RM1juta. Manikavasagam kini Penyelaras DUN Bukit Melawati (N10) selaku Ketua Cabang PKR Kuala Selangor

Selepas pendedahan Rafizi mengenai rasuah dan juga upah perempuan di Negeri Selangor nampaknya satu persatu orang-orang Azmin bakal terdedah.

Menurut sumber Zuraidah Kamaruddin orang harapan dan amat rapat dengan Azmin Ali MB turut disiasat dan diintai lama oleh SPRM. Zuraida dikatakan proksi Azmin Ali menguasai semua projek dan tender Peruntukkan Marris yang disalurkan kepada PBT untuk kos bawah RM 3 juta. Zuraida bukan sahaja menguasai projek PBT MPAJ tetapi seluruh negeri Selangor.

Di Ampang kroni Zuraidah dan Azmin Ali dalam projek MPAJ bukan lagi rahsia. Semua kontraktor mencari Zuraida jika mahukan projek.

Kisah kekayaan Zuraida turut pernah kecoh satu ketika dalam blog dan media sosial mengenai kekayaannya yang dianggap luar biasa selepas empat tahun bergelar Ahli Parlimen.

Ahli Parlimen Ampang ini mengaku memiliki beberapa buah kenderaan dan termasuk yang terbaru khabarnya sebuah mercedes C200 hasil kroninya di Selangor.

Menurut Tian Chua Naib Presiden PKR, Zuraida memiliki kekayaan luar biasa selepas menguasai projek Kerajaan Negeri bawah RM3 juta. Atas arahan dan kuasa MB Selangor itu semua dalam tangan mereka sekarang.

“Saya dan lain-lain pejuang reformasi awal dalam PKR. Kami sanggup berpanas, bergolek atas jalan dan ditangkap dalam demonstrasi. Apa kami dapat? Zuraida mak lampir tu juga yang Azmin Ali beri kekayaan” katanya.

Sebelum di pilih sebagai Ahli Parlimen Ampang pada tahun 2008 Zuraida adalah seorang penjual buah di kawasan Ampang. Selain menjual buah beliau juga secara sampingan turut menjual ubat-ubatan tradisional termasuk minyak angin.

Sebelum menjadi wakil rakyat di negeri yang diperintah oleh PKR, Zuraida hanya menggunakan kenderaan Perodua Myvi yang dibelinya pada tahun 2005. Itulah satu-satunya kenderaan yang dimiliki beliau pada masa itu.

Dengan tertangkapnya S. Manikavasagam oleh SPRM apakah Zuraida bakal menerima nasib sama? Azmin Ali MB Selangor pasti akan menyelamatkan dirinya dari dikaitkan dengan pemimpin PKR yang terlibat rasuah ini.

Sumber : Master Dedah

Post a Comment

1 Comments

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..