Full Width CSS

PAS Rasuah Pengundi Beli Gula Bawah Harga Pasaran? #PRKSgBesar #SCS93


Kempen Munafiq PAS Di Bulan Puasa Terdesak untuk meraih undi, jentera kempen PAS yang ditugaskan berceramah di atas kereta 4x4 di bazar juadah Ramadhan secara terang-terangan berbohong.

Dengan menggunakan gula sebagai umpan, kumpulan ini bertempik dengan pembesar suara kononnya gula yang mereka bawa untuk dijual ini adalah 'bebas dari GST'. Memalukan apabila PAS menggunakan anak-anak muda dalam usaha memburukkan kerajaan BN kononnya kerajaan yang zalim apabila melaksanakan perubahan sistem cukai negara.
Dari cukai SST kepada cukai GST. Sejak sistem cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) diperkenalkan pada 1954 di Perancis dengan kadar 19.6% serta lebih daripada 160 buah negara mengikuti jejaknya, belum kedengaran adanya negara pengamal sistem cukai GST hancur. Malah tiada negara yang berundur ke belakang atau membatalkannya. Bukankah ini petunjuk bahawa GST ini sistem yang baik?

Kaedah PAS menggunakan tenaga orang muda menyebabkan imej dan nama baik golongan belia tercalar seolah-olah golongan ini mudah ditipu, mudah menipu orang kampung dan jahil tentang apa itu sistem percukaian negara malah jahil tentang sistem Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST).

Bukan itu saja, timbul pertanyaan, apakah ini 'akal' golongan muda di zaman milenium pro pakatan pembangkang? Lupakah mereka ini rakyat Malaysia bukan sebodoh yang mereka sangka.

"Mereka (Jentera PAS) tanpa malu cuba berbohong kami orang kampung di sini, mereka ingat kami begitu bodoh tidak tahu bahawa gula dan barangan keperluan harian tidak dikenakan GST" - Hajah Zaleha, pengunjung bazar ramadhan di Pasir Panjang.

Turut sama melahirkan rasa kecewa ialah Hj Mahadi yang juga pengunjung bazar tersebut, kata beliau.

"Sepatutnya pihak PBT datang tangkap mereka kerana berniaga tanpa lesen dan cubaan mengelirukan pengguna". Tambah beliau lagi, Bulan puasa pun mereka berani menipu, bagaimana dengan bulan-bulan yang lain.

Tak habis-habis pembangkang menggunakan cara kotor untuk mendapatkan sokongan mudah pengundi Sg Besar. Nak tergelak pun ada bila memikirkan taktik dan strategi pembangkang demi kemenangan calon-calon mereka. Tapi PT amat yakin pengundi-pengundi parlimen Sg Besar bukan sebodoh itu untuk ditipu....fikir-fikir dan renung - renungkan. Pengundi - pengundi Sg Besar anda mampu mengubahnya!!!!

Post a Comment

1 Comments

  1. Mau sorang pegawai KPDNKK bagitau gula mana dikenakan GST...mau ternganga depa. Depa pemuda yg jenis time sekolah dari keluaq kot pagar... sebab tu benggap...

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..