Full Width CSS

LRT Rosak : Tahniah #RapidKL Berani Jawab Spekulasi & Persepsi Orang Ramai #respect


RapidKL mohon maaf kepada pengguna terjejas dan umum tambang percuma 13 - 15 September 2016.

Hari ini kira-kira 9.15 pagi, dua buah tren dari Gombak menghala ke Putra Heights telah terhenti berhampiran Stesen Sri Rampai dan Stesen Damai akibat gangguan kepada sistem bekalan kuasa yang turut menjejaskan sistem pengudaraan tren.

Demi keselamatan para penumpang, pengurusan Operasi Laluan Kelana Jaya telah mengambil keputusan untuk mengungsi kesemua penumpang dari tren tersebut ke stesen terdekat iaitu Stesen Sri Rampai (kira-kira 10m dari tren pertama) dan Stesen Damai (kira-kira 80m dari tren kedua).

Pengungsian berkumpulan hanya dijalankan selepas pasukan operasi memastikan keselamatan para penumpang terjamin.

Kaedah pengungsian ini adalah amalan standard jika berlaku ganguan kepada sistem tren pada jangkamasa yang agak lama.

Kesemua penumpang dari kedua-dua tren selamat tiba di Stesen Sri Rampai dan Stesen Damai untuk meneruskan perjalanan atau menunggu tren susulan.

Berikutan gangguan terhadap tren tersebut, operasi LRT Laluan Kelana Jaya turut terjejas menyebabkan masa menunggu yang lebih lama kepada para penumpang.

Perkhidmatan LRT Laluan Kelana Jaya pulih sepenuhnya pada pukul 11.35 pagi.

Kami memohon maaf kepada para penumpang berikutan kejadian tersebut.

Berikutan kejadian tersebut, Rapid Rail akan memberi perkhidmatan percuma kepada semua pengguna LRT Laluan Kelana Jaya pada 13, 14, dan 15 September 2016.

TAHNIAH Rapid Rail, sekurang-kurangnya anda berani jawab isu masalah LRT pagi ini dan tidak membiarkan orang ramai khususnya pengguna bermain dengan spekulasi dan persepsi semata-mata.

Post a Comment

0 Comments