Monday, November 14, 2016

Rafizi Rela Memfitnah & Akhirnya Meringkuk Di Dalam Penjara


Setiausaha Agung PKR yang juga Anggota Parlimen Pandan Rafizi Ramli didapati bersalah melanggar Akta Rahsia Rasmi (OSA) hari ini.Hakim Mahkamah Sesyen Kuala Lumpur Zulqarnain Hassan memutuskan Rafizi gagal membangkitkan keraguan munasabah atas dakwaan yang dikenakan ke atasnya.
Berdasarkan kertas pertuduhan Rafizi didakwa memiliki secara salah halaman 98 laporan Ketua Audit Negara berkaitan 1MDB.Justeru beliau didakwa melanggar Seksyen 8(1)(c)(iii) OSA 1972.

Rafizi juga dituduh mengedarkan dokumen sulit tanpa kebenaran di lobi parlimen pada 28 Mac dan ia didakwa melanggar Seksyen 8(1)(e)(iv) akta yang sama.Setiap satu memperuntukkan hukuman penjara sehingga dua tahun jika disabitkan kesalahan.

2 comments:

  1. Rafizi dijatuhakn hukum penjara oleh mahkamah, bukan kerana
    dia menyebarkan fitnah. Satu Malaysdia maklum, dia dijatuhkan
    hukum penajra kerana: dituduh mengedarkan dokumen sulit tanpa kebenaran di lobi parlimen pada 28 Mac dan ia didakwa melanggar Seksyen 8(1)(e)(iv) akta yang sama.
    Maknanya, segala tuduhan Rafizi tentang 1MDB, bukanlah FITNAH
    tetapi semuanya benar, tiada yang tidak benar, melainkan benar belaka. Jadi, tidak malulah di dipenjarakan.
    Bahkan dialah HERO MALAYSIA sanggup terkorban demi kebenaran.

    Sudah pasti komen aku ni takkan diterbitkan
    sebab ko ni pengecut laknatullah.
    Ada hati nak tuduh orang fitnah sedangkan
    mahkamah jatuhkan hukum kerana Rafizi cuba
    menghebahkan KEBENARAN berkaitan 1MDB

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ko ingat org bodoh mcm kau ke.. dah terperinci org tau sebab musabab di penjara...woiiii si minah apsal lapiji diam tak berlawan habis habisan dlm penjara...kebenaran apakehalnya.. oooiiii minah berapa org dlm kelompok ko dlm pac...

      Apsal boss beso ko semua dah tak melalak hanya org bawah mkn dedak mcm ko je yg melalak.. sebab pac tu dah lama meeting la bongok...ko baru keluar bawak ketiak kit sial ke..

      Kelako bebeno tengok minah masuk semua blog buat citer yg org dah tau kebenaran....nak kata bongok boleh ulas ayat pjg..

      SAPE YG FITNAH?....marilah kita ketawa berdekah dekah kah kah kah...

      Ni dah dekat akhir thn..tambah untung piji dlm akaun th..cian org keluar duit ikut kata piji.. takpe piji kaya..ltat dpt bisnes, bagus tambah duit boleh tambah manfaat utk semua ahli tentera..jgn asik nak tido lena tapi suruh tentera berkorban, bila nak bagi manfaat kat tentera, ada pulak org islam tak gumbira..tenterakan majoriti islam, ko tentu islamkan nama pun minah...bila raya je semua org nak buat rendang..seronoknya toke toke import lembu... lembu halal utk org islam

      Tapi org slgr terutama kuala langat dah menunggu sekian lama kisah ladang ternak babi..katanya dlm dun dah hebah dana dah di keluar berjuta juta tu utk kelola semua, dipindah, ditata cara moden...mcm mcm la pasal babi ni hanya tak di TUTUP takde la mcm kisah lembu tu... tapi kot org islam dlm pakatan tak heboh mcm kisah lembu tu..

      Usahkan heboh...jauh sekali di TUTUP walau org kg dah bising bertahun tahun...LEMBU HALAL UTK ORG ISLAM tak gitu minah...

      Jgn pulak dgn muka tak tau malu minah pusing satu malaysia citer kisah lembu..org dah baca apa yg terjd dlm mahkamah...HAH HAH HAH malu tu jgn diletak bawak bontot tapi sebahagian dr iman...

      Delete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...