Full Width CSS

Dari Flat Empat Tingkat Ke Residensi Kerinchi #WilayahPrihatin #KaliIniLah #BetterNation


Fakta yang perlu kita ambil tahu mengenai flat empat tingkat di Kerinchi yang telah dinaiktaraf atau dibangunkan semula menjadi apartment moden, Residensi Kerinchi.

1. Flat usang didiami semenjak tahun 1971.

2. Projek pembangunan semula atas tapak seluas 2.8 hektar.
3. 472 keluarga penghuni asal flat lama berpindah ke Residensi Kerinchi.

4. Unit di flat lama, ada yang mempunyai 1 bilik dan ada yang tiada bilik namun rumah baru terdapat 3 bilik tidur dan 2 bilik air.

5. Setiap unit berkeluasan 83.61 meter persegi.

6. Ada kawalan sekuriti, fasiliti padang mini permainan dan kolam renang.

7. Setiap unit rumah dilengkapi dengan mesin basuh dan pengering, 2 dalam 1.

8. Bantuan skim pindah keluar ke rumah transit di PPR Kerinchi sebanyak RM 5,000 dan untuk skim pindah masuk ke Residensi Kerinchi, penghuni diberikan sejumlah RM 8,000 oleh Pemaju.

9. Bantuan persekolahan, mengangkut barang berpindah dan kenduri kendara turut dibantu oleh Pemaju kepada penghuni yang terlibat ketika mendiami di rumah transit selama enam tahun.

10. Kediaman ini sepatutnya siap pada Mac 2016. Sejumlah RM1,250 sebulan untuk tempoh lapan bulan diberikan kepada bakal penghuni disebabkan kelewatan projek.

11. Kos seunit rumah tersebut bernilai RM 350,000 dan RM 400,000 seunit dan kos keseluruhan projek bernilai kira-kira RM600 juta.

12. Residensi Kerinchi dilancarkan oleh YAB Perdana Menteri Dato’ Sri Najib Tun Razak pada 27 Feb 2017.


Terima kasih kerajaan Barisan Nasional

#WilayahPrihatin
#KaliIniLah
#BetterNation

Post a Comment

1 Comments

  1. MEKASIH pd. YAB PM Bumiputera Islam/Melayu tercinta kita, YAB DS Mohd. Najib Tun Abdul Razak serta PEMAJU yg. berINTEGRITI/PEMURAH mcm. ni ke atas projek "Kondo" utk. memBANTU rakyat BUMIPUTERA MISKIN/SEDERHANA kita di KPG. KERINCI kita ni! Harapnya "maintenance" TAK akan diREMEHkan selamanya termsk. penjagaan KOLAM RENANG & dibiaqkan PEKERJA2 ASING menDOMINASI & tinggal sampai 10-15 org. satu flat di masa akan dtg.! Begitu juga, mulai sekrg. SETIAP projek PERUMAHAN RAKYAT MISKIN/SEDERHANA mesti disediakan KEMUDAHAN2 KOMUNITI ASAS spt. TAMAN2 LUAS (termsk. utk. aktiviti berBASIKAL/berSUKAN) serta DEWAN KOMUNITI (utk. segala jenis MAJLIS termsk. KENDURI KAHWIN)!

    Lihat di - http://peraktoday.com.my/2017/02/penantian-penduduk-kampung-kerinchi-berakhir/

    Penantian penduduk Kampung Kerinchi berakhir

    Posted on Monday, February 27, 2017

    (Tok Landak)

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..