Full Width CSS

Nak Keluar Negara Pun Kena Bayar Cukai Oiii !! Nampak Sangat Ekonomi Negara Semakin Senak


Mulai tarikh keramat 1 Julai 2019, iaitu setahun selepas penaklukan PH di Putrajaya. Cukai atau levi merupakan antara beberapa cukai baru diperkenalkan oleh rejim PH bagi menambah pendapatan negara setelah sumber pendapatan cukai yang terbaik dari GST telah dihapuskan sebelum ini.



Melalui Belanjawan 2019, PH telah mencadangkan levi pelepasan kepada mana² individu yang keluar dari negara Malaysia ini. 

Menurut puak PH yang lapar duit rakyat, levi itu hanya akan dikenakan kepada mereka yang menggunakan pengangkutan udara sahaja. Termasuklah jet peribadi atau helikopter, sama ada secara sewa khas ataupun ‘chartered’.

Berikut adalah levi yang dikenakan.

Ke negara² Asean = RM 20
Ke negara² lain = RM 40

Korang ok ker?

Rang Undang² itu mencadangkan mana-mana orang yang tidak membayar levi apabila meninggalkan Malaysia sudah melakukan kesalahan dan sekiranya disabit kesalahan boleh dikenakan denda maksimum RM500,000, atau penjara sehingga 3 tahun, atau kedua-duanya.


Post a Comment

1 Comments

  1. Tak habis2 nak MEROMPAK rakyat dan negara, si rejim PH-DAP Anjing ni!!!!

    JAHATnya si rejim PERASUAH/PEROMPAK PH-DAP bangkai2 ANJING ni - habis NEGARA ISLAM-TANAH MELAYU, pusaka nenek moyang BUMIPUTERA berzaman kita terutamanya ASET2 HARTANAH bangsa BUMIPUTERA kita, terutamanya UMAT ISLAM kita diROMPAK habis2an oleh si PENJAJAH/PENGGANAS/PENIPU/PEROMPAK/PERASUAH/PENYANGAK DAP bangkai ANJING homo JIJIK Zionis ISrael ni!!! Ya - DALANG paling UTAMA adalah si PEROMPAK2/PERASUAH2 bangkai2 ANJING guan eng-kit siang/DAP binatang2 BUAS Zionis ni!!! Lihat artikel amat BERNAS ini di –

    https://www.penangkini.com/2019/07/eksklusif-400-hari-pakatan-harapan-jual.html

    EKSKLUSIF: 400 hari Pakatan Harapan jual lebih RM 20 Bilion aset negara - Abdul Muein Abadi

    Oleh: Abdul Muein Abadi

    *Penulis ialah Pensyarah Program Sains Politik Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM)

    Penang Kini com

    2 July 2019

    Maka, mana BETINA tipah koya-SPRM bangkai ANJING dan PDRM Komersial paling TAK guna tu oi?!!!!

    MAMPOS lu DAP PENGGANAS/PENJAJAH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..