Full Width CSS

Kesian @tantawi100 Terpaksa Membodohkan Diri Kerana Politik #1Malaysia #TolakPR #TolakFitnah


Tidak hairan jikalau penutur di atas adalah Ketua Umum PGayR, Anwar Ibrahim, yang mempunyai dendam kesumat dengan Perdana Menteri, DS Najib Tun Razak. Apabila penutur di atas diambil dari seseorang yang diangkat Ustaz, maka lidah menjadi kelu.

Beginikah persepsi seorang yang bergelar Ustaz terhadap orang lain. Dalam hatinya sentiasa memandang buruk dan hina terhadap orang lain. Dalam jiwanya sentiasa iri hati melihat orang lain berbuat kebaikkan sedangkan dirinya tidak berbuat apa-apa kebaikkan.


Dalam pandangan matanya adalah pandangan buruk kepada orang lain walaupun berlaku didepan mata. Mulutnya sentiasa menghamburkan kata hina kepada orang lain walaupun orang itu melakukan kebaikkan yang nyata.

Niat dihatinya sentiasa buruk terhadap orang lain walaupun orang itu ikhlas berbuat kebaikkan.Pada pandangan matanya, niatnya, hatinya, pemikirannya dan mulutnya memang tidak pernah ada terselit walau sebesar zarah terhadap kebaikkan orang lain terutama kepada orang-orang UMNO.

Apa hendak jadi dengan pemimpin-pemimpin PAS? Cuba contohi sifat dan kepimpinan Ustaz Nasharuddin Md Isa, Mantan Timbalan Presiden PAS, yang berjiwa besar dengan turut sama di dalam lawatan Perdana Menteri yang dianggap bersejarah kerana inilah lawatan pertama seorang Perdana Menteri Malaysia untuk memberi sokongan kepada Kerajaan Hamas di Gaza.

Tidak terdetikkah rasa bangga dan kemanusiaan di kalangan pemimpin-pemimpin PAS ini? Inikah sifat-sifat seorang yang bergelar ustaz. Layakkah manusia seperti ini ditarafkan sebagai seorang ustaz

Teringat pula kisah semasa Tantawi mengeluarkan fakta bongok tahun lepas.


Baca story tersebut, di sini.

Post a Comment

1 Comments

  1. Perangai macam haramjadah. kalau dia mai tempat aku nak jadi imam sembahyang aku pergi berjemaah tempat lain lagi baik.

    ReplyDelete

komen² anda akan dipublish setelah disahkan..

terima kasih daun keladi..
esok² sudi la komen lagi..